Gå videre til hovedindholdet

Bålhytte dag - VK5

Her ses et dokument af hvordan fisken ser ud indeni.



Her ses fisken, som vi har arbejdet med. Vi har lavet fisk over bål.
Her ses fisken indeni, og det er noget vi kigger på fordi vi skal kunne læse fisken ud fra det kort. 


Her ses fiskens svømmeblære. 


Hjemmelavet syltetøj af rabarber

Færdiglavede retter af ting der er fundet i naturen. 

Her ses fiskens hjerte. 



Her er en oversigt over planter, som man kan bruge til suppen. 


Kommentarer

  1. Hejsa - kiggede lige forbi. Fint I er kommet i gang med at blogge - og har både billeder og forklarende tekst. Jeg er spændt på at følge med :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Afrikanske kæmpesnegle

  Vi havde efter lidt besvær fundet tre fine afrikanske snegle, som blev sendt med posten. De ankom d. 11/08 hjemme hos Katrine, og kom ud i deres terrarium dagen efter.  De tre snegle kom i tre forskellige plastikkasser, for at beskytte dem under transporten.  Vi havde startet med at finde sten fra ude området og fra vores biotop, men efter nærmere læsning omkring sneglene, mente vi at risikoen for at de vil falde ned og derved slå deres hus, var for stor. Derfor valgte vi at tage stenene op igen. De vi havde sat dem ned terraritet fugtede vi sneglene og jorden med en forstøver, der indeholdte postevand. Vi fik udover æblet også givet den rester fra gulerødder og ærter fra vores plantehold. Den afrikanske kæmpesnegl er en af verdens største snegle. Sneglehuset måler op til 20 cm i længden og beskytter sneglens bløde krop. Den afrikanske kæmpesnegl er et nattedyr og vil derfor, som oftest komme frem fra sit skjul når det bliver mørkt. Sneglehuset hjælper også sneglen til ...

Besøg fra nygade børnehave - Pandebrød og marmelade med brandenæller.

Så fik vi gennemført vores forløb omkring brændenælder da Nygade Børnehave var på besøg på Campus. Vi startede ud med at hilse pænt goddag på alle børn, hvor efter vi fik tildelt en gruppe med 3 børn, 2 piger og 1 dreng. Vi startede ud med en navneleg og kort snak omkring brændenælder imens vi gik ned til parkeringspladsen hvor vi skulle finde dem. Vi snakkede om brændenældernes egenskaber på godt og ondt og ens for alle børn var at deres viden gik på at det brænder. Vi viste dem hvordan man kan tage fat i brændenælder uden at brænde sig. Alle børn var med og nysgerrige på dette og alle havde også fat i brændenælderne mere eller mindre uden at brænde sig. Vi fik samlet en god stak sammen og gik derefter tilbage til vores "base" hvor vi kiggede lidt på dem igennem et lup og havde en dialog ved hjælp at produktive spørgsmål såsom: Kan i mærke om det brænder? Hvad kan i se? osv. Vi kom også til at stille lukkede spørgsmåpl som de kun kunne svarer ja og nej til hvilket gjorde det...

Dyreholdopgave - Opgave A

Ud fra litteraturen vi har læst til denne undervisning, er det tydeligt at børnenes form for læring er blevet anderledes. Læring kan i dag mere komme igennem en IPAD, frem for at komme udenfor i naturen. Derfor vil det være oplagt for os i denne opgave, at bruge hænderne mere end internettet. Læring sker ved at være i samspil med andre.  Uge 26 OPGAVE A Mål for dyreholdet 1. Vælg en bruger/borgergruppe: I studiegruppen har vi aftalt, at have en målgruppe som er indenfor SFP. Helt specifikt 3 klasse. Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur. 2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte? Akkumuleret og assimileret viden omkring det valgte dyrehold(Piaget). Fange deres interesse, skabe en meningsfuldhed omkring hold af dyr. Skabe positive oplevelser, både små som store, der vil rykke på længere sigt. For at have et fundament for en senere forståelse for naturen, samt handlekompetencer i naturen skal...